szechenyi2020
Máriapócs
  • Főoldal
  • Kapcsolat
  • Közérdekű adat
  • KeresésAkadálymentesített nézet

    Máriapócs Város Önkormányzat Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatról /2

    SzMSz 1. sz. melléklete

     

     

    Máriapócs Város Önkormányzat képviselői

     

     

     

    1. Dr. Kiss Lajos Gábor

    2. Dr. Királyházi Csaba

    3. Miklóssy András Kálmánné

    4. Papp Bertalan

    5. Polyák Tibor

    6. Tóth Árpád

    7. Vincze Tibor

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    SzMSz 2. sz. melléklete

     

     

     

    Máriapócs Város Önkormányzat Képviselő-testület bizottságai és feladata

     

     

    1./ A Pénzügyi és Városfejlesztési Bizottság: létszáma 7 fő

     

    Elnöke:               Miklóssy András Kálmánné

    Tagjai: Dr. Kiss Lajos Gábor

    Dr. Királyházi Csaba

    Kulanda Ferenc

    Tóth Árpád

    Linzenbold Gábor

    Linzenbold Sándor

     

     

    2./ Humán és Szolgáltatási Bizottság létszáma 5 fő

     

    Elnöke:               Tóth Árpád

    Tagjai: Dr. Királyházi Csaba

    Polyák Tibor

    Sándor Lászlóné

    Páldi Jánosné

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    Pénzügyi és Városfejlesztési Bizottság feladatai:

     

    Humán és Szolgáltatási Bizottság feladatai:

    SzMSz 1. sz. függeléke 

     

    Máriapócs Város Önkormányzat

    Polgármesteri Hivatalának

     

    Ügyrendje

     

    Ü G Y R E N D

     

    Máriapócs Város Önkormányzata a helyi önkormányzatokról szóló, többször módosított 1990. évi LXV. törvény (a továbbiakban: Ötv.) 18.§ (1) bekezdése értelmében a Képviselő-testület /2006. (XI.24.) rendeletével megalkotta a Szervezeti és Működési Szabályzatát (a továbbiakban SZMSZ).

     

    Az SZMSZ-ben a Képviselő-testület az Ötv. 1.§ (6) bekezdése a) pontja, valamint 38.§-a szerint meghatározta az önkormányzat működésével, valamint az államigazgatási ügyek döntésre való előkészítésével és végrehajtásával kapcsolatos feladatok ellátására létrehozta a Polgármesteri Hivatal elnevezésű egységes hivatalát (továbbiakban: Hivatal) amelynek szervezetét, ügyrendjét a következők szerint                      á l l a p í t j a   m e g :

     

     

    I.

     

    A Hivatal jogállása és irányítása

     

    1. A Hivatal elnevezése:

     

    Máriapócs Város Önkormányzatának Polgármesteri Hivatala.

     

    2. A Hivatal székhelye:

     

    4326 Máriapócs, Kossuth tér 1.

     

    3. A Hivatal működési területe:

     

    Máriapócs város közigazgatási területe.

     

    4. A Hivatal jogállása :

     

    A Hivatal a Képviselő-testület szerve, önálló jogi személy. A Hivatal saját költségvetési előirányzata körében önállóan gazdálkodó költségvetési szervként működik.

     

    5. A Hivatal belső tagozódása:

     

    A Hivatal az alábbi szervezeti egységekre tagozódik:

     

    Máriapócs Város Önkormányzat

    Polgármesteri Hivatala

     

    Polgármester

     

     
      

     

     

     

     

    Alpolgármester

     

     

    Jegyző

     

     

     

    Aljegyző

     

     

     

    Városi               Okmányiroda              Kiemelt     Ügyvitel és

    Gyámhivatal                                                Építésügy           Szervezés

     

     

    Pénzügy és                   Lakosságszolgáltatás         Ügyfélszolgálat       Vagyongazdálkodás       és Igazgatás

     

     

     

     

     

     

     

    1. Városi Gyámhivatal (1 fő)

    - hivatalvezető, gyámügyi ügyintéző.

     

    2. Okmányiroda (3 fő)

    -  személyi okmány ügyintéző,

    -  közlekedési igazgatási ügyintéző,

    -  vállalkozási ügyintéző,és útlevél okmány ügyintéző.

     

    3. Kiemelt Építésügy (1 fő)

    - építésügyi ügyintéző.

     

    4. Ügyvitel és Szervezés (4 fő):

    - iktató ügyintéző,

    - adminisztrátorok,

    - gépjárművezető.

     

    5. Pénzügy és Vagyongazdálkodás (4 fő):

    - költségvetési és számviteli ügyintéző,

    - költségvetési és munkaügyi ügyintéző,

    - pénzügyi és vagyongazdálkodási ügyintéző

    - pénztáros.

     

    6. Lakosságszolgáltatás és Igazgatás (4 fő)

    - anyakönyvi, népesség-nyilvántartó és gyámügyi, ügyintéző,

    - szociális és igazgatási ügyintéző.

    - építési, műszaki, mezőgazdasági és beruházási ügyintéző.

    -  adóügyi ügyintéző.

     

    7. Ügyfélszolgálat (1 fő)

    - ügyfélszolgálati ügyintéző.

     

     

    A szervezeti egységek mellérendeltségi viszonyban vannak egymással.

    A Hivatal szervezetén belül külön szervezeti egységet alkot az önálló feladat- és hatáskörrel rendelkező Városi Gyámhivatal, Kiemelt Építésügy, valamint azOkmányiroda.

    A Városi Gyámhivatal és az Okmányiroda szervezeti egységek működési területe: Máriapócs város, Pócspetri, Kisléta, Nyírgyulaj község közigazgatási területe.

    A Kiemelt Építésügy szervezeti egység működési területe: Máriapócs város, Pócspetri, Nyírgyulaj és Ófehértó község közigazgatási területe.

     

    6. A Hivatal irányítása és vezetése:

     

    a) A Hivatal a Képviselő-testület által létrehozott, egységes szerv, amelyet a polgármester a

    Képviselő-testület döntései szerint és saját önkormányzati jogkörében - a jegyző útján -

    irányít.

     

    E feladatkörében a polgármester:

     

    Az alpolgármestert a polgármester távollétében annak irányítási jogosítványai illetik meg.

     

    b) A jegyző vezeti a Képviselő-testület Hivatalát.

     

    A jegyző e feladatkörében:

     

    A jegyzőt az aljegyző helyettesíti, látja el azon feladatait, melyet a jegyző számára meghatároz. Ezek körét az 1. sz. függelék tartalmazza.

     

    A polgármester a jegyző és a vezető megbízatású köztisztviselők részvételével tartott értekezleten határozza meg a munkavégzés fő irányait.

     

    7. A munkáltatói jogok gyakorlása:

     

    A Polgármester gyakorolja az egyéb munkáltatói jogokat az alpolgármester, a jegyző, az aljegyző és az önkormányzati intézményvezetők tekintetében.

    A jegyző gyakorolja a munkáltatói jogokat a Képviselő-testület hivatalának köztisztviselői tekintetében. A kinevezéshez, vezetői megbízáshoz, felmentéshez, a vezetői megbízás visszavonásához, jutalmazáshoz - a polgármester által meghatározott körben - a polgármester egyetértése szükséges.

     

    II.

     

    A Hivatal működése

     

    1., A munkarend: 

     

    a.) A Hivatal dolgozóinak munkaideje:

    - hétfőtől csütörtökig 7.30-16.00 óráig,

    - pénteken 7.30-13.00 óráig tart,

    amely magában foglalja a munkaközi szünetet is (időtartama: 30 perc).

     

    b.) Túlmunka végzése esetén szabadidőt a jegyző engedélyezhet.

     

    2. Az ügyfélfogadás rendje: 

     

    a) A Hivatal ügyfélfogadási rendje:

    - hétfőtől csütörtökig 8.00 órától 12.00 óráig tart,

    -   pénteken nincs ügyfélfogadás.

     

    b) Az Okmányiroda ügyfélfogadási rendje:

    -            hétfőtől szerdáig 8.00 órától 12.00 óráig,

    -            csütörtökön 8.00 órától 16.00 óráig tart,

    -            pénteken nincs ügyfélfogadás.

     

    c) A polgármester és a jegyző ügyfélfogadási rendje:

    Polgármester: hétfő és csütörtök 9.00-11.00 óráig;

    Jegyző: hétfő, szerda és csütörtök 10.00-12.00 óráig.

     

    d) A települési képviselőket munkaidőben soron kívül bármikor, az önkormányzat intézményeinek vezetőit ügyfélfogadási időn kívül is - lehetőleg előre egyeztetett időpontban - fogadni kell.

     

    e) Halaszthatatlan ügyekben (pl.: haláleset, stb.), amely esetekben az azonnali ügyintézés elmaradása jelentős érdek- és jogsérelemmel jár, az ügyfélfogadás ideje egybeesik a munkaidővel. Ennek elbírálására a jegyző, illetve az ügyintéző jogosult.

     

    3. A Hivatal működésével köteles elősegíteni:

     

     

    4. A Hivatalnak az ügyintézés során törekednie kell: 

     

     

    5. A helyettesítés szabályozása:

     

    Az ügyintézők a munkaköri leírásukban foglaltak szerint helyettesítik egymást. Az ügyviteli dolgozó helyettesítését a jegyző határozza meg.

     

    6. Ügyiratkezelés:

     

    A Hivatal ügyiratkezelésére vonatkozó szabályokat az Iratkezelési szabályzat határozza meg.

     

     

     

     

     

     

    7. A Hivatalon belüli megfelelő információáramlás és belső koordináció biztosítása érdekében: 

     

     

    8. A kiadmányozás rendje:

     

    A Hivatal kiadmányozási rendjét jegyzői utasítás határozza meg.

     

    9. Az utalványozás rendje:

     

    A Hivatal tekintetében a kötelezettségvállalás, ellenjegyzés, utalványozás és érvényesítés szabályait az erről szóló szabályzat határozza meg.

     

    10. A szakmai képzés:

     

    A Hivatal köztisztviselőinek szakmai képzését a jegyző szervezi és ellenőrzi.

     

    11. Bélyegzők nyilvántartása:

     

    A hivatalos bélyegzők megrendeléséről a jegyző gondoskodik. A használatba adott bélyegzőkről nyilvántartást kell vezetni. A nyilvántartó a használatba adott bélyegzők meglétét évente ellenőrizni köteles. A használatba adás során a bélyegzőlenyomat feltüntetése mellett a bélyegző átvételéről az átvevő nyilatkozatot ír alá.

    Ha valamely dolgozó a rábízott bélyegzőt elveszíti, köteles erről írásban jelentést tenni. A vezető köteles az elvesztés körülményeit megvizsgálni.

    Az elhasználódott, megrongálódott, feleslegessé váló bélyegzőt jegyzőkönyv felvétele mellett meg kell semmisíteni. A jegyzőkönyvet a nyilvántartás mellékleteként meg kell őrizni.

    Ha megszűnik a bélyegzőt kezelő dolgozó jogviszonya, a bélyegző visszaadását az átvevő nyilatkozaton igazolni köteles.

     

     

    12. A köztisztviselők jogállása:

     

    A Hivatal köztisztviselőinek jogállásáról, munkavégzéséről, jutalmazásáról és egyéb juttatásairól külön rendelet rendelkezik.

     

    III.

     

    A HIVATAL FELADATAI 

     

    1., A Hivatal feladatai: 

     

    A Hivatal feladatait a jogszabály, a Képviselő-testület, a Polgármester és a jegyző határozza meg. 

     

    a) A Hivatal köteles:

     

    - akadályoztatás esetén helyettesítésről gondoskodni,

    - az egyeztetés megtörténtét az ügyiratokban minden esetben dokumentálni kell.

     

    b) A Hivatal valamennyi szervezeti egységének feladata:

     

     

    c) A Hivatal köztisztviselői a jegyző által meghatározott munkaköri leírás és a minőségbiztosítási rendszer követelményei szerint látják el feladatukat.

     

    A munkaköri leírás egy példányát a munkaügyi munkatárs a személyi nyilvántartásban tárolja.

    A munkaköri leírások elkészíttetésért a Jegyző, naprakész állapotáért az aljegyző a felelős.

     

    2. A Hivatal feladatai a Képviselő-testület működésével kapcsolatban: 

     

    A Hivatal köteles:

     

    3. A Hivatal feladatai a Képviselő-testület bizottságainak működésével kapcsolatban:

     

    A Hivatal köteles:

     

    4. A Hivatal államigazgatási feladatai: 

     

    A Hivatal köteles a Képviselő-testület, a polgármester és a jegyző önkormányzati és államigazgatási hatósági hatásköreit az államigazgatási eljárás általános szabályai és a vonatkozó anyagi jogszabályok előírásainak megfelelően előkészíteni, gyakorolni, illetve kiadmányozni.

     

    Máriapócs, 2010. október 27.

    Jóváhagyta:

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    P ap p B e r t a l a n                             K i s s Béla

    polgármester                                             jegyző

     

     

     

     

     

    SzMSz 2. sz. függeléke 

     

    Máriapócs Város Önkormányzat Képviselő-testületének hatályos rendeletei

     

     

    iratkozzon fel hírlevelünkre!
    iratkozzon fel hírlevelünkre!