szechenyi2020
Máriapócs
  • Főoldal
  • Kapcsolat
  • Közérdekű adat
  • KeresésAkadálymentesített nézet

    ÖNKORMÁNYZATI RENDELET Máriapócs Város Önkormányzat Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatról/1

    MÁRIAPÓCS VÁROS ÖNKORMÁNYZAT

    KÉPVISELŐ-TESTÜLETÉNEK

    6/2011.(IV.21.)

    ÖNKORMÁNYZATI RENDELETE

     

    Máriapócs Város Önkormányzat Képviselő-testületének

    Szervezeti és Működési Szabályzatról

     

     

    Máriapócs Város Önkormányzat Képviselő-testülete a helyi önkormányzatokról szóló, 1990. évi LXV. törvény (továbbiakban Ötv.18. § (1) bekezdésében, 30. § (4) a) pontja tekintetében a helyi önkormányzati képviselők jogállásának egyes kérdéseiről szóló 2000. évi XCVI. törvény 9. § (2) bekezdésében, a 23.§ (2) a) pontja tekintetében a helyi önkormányzati képviselők jogállásának egyes kérdéseiről szóló 2000. évi XCVI. törvény 10/A.§ (3) bekezdésében, a 27.§ (4) bekezdés tekintetében a polgármesteri tisztség ellátásának egyes kérdéseiről és az önkormányzati képviselők tiszteletdíjáról szóló 1994. évi LXIV. törvény 3. § (4) bekezdésben, a 21. § (3) bekezdés tekintetében a jogalkotásról szóló 1987. évi XI. törvény 42. § - ában és 29. § (1) bekezdés tekintetében a nemzeti és etnikai kisebbségek jogairól szóló 1993. évi LXXVII. törvény 27. § (1) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az Alkotmány 44/A. § (1) bekezdés e) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

     

    1. Az önkormányzat, a képviselő-testület elnevezése, székhelye

     

    1. § (1) Az Önkormányzat elnevezése:

    MÁRIAPÓCS VÁROS ÖNKORMÁNYZATA

    (a továbbiakban: önkormányzat).

     

    (2) Az Önkormányzat székhelye:

    MÁRIAPÓCS, KOSSUTH TÉR 1.

     

    (3) A Képviselő-testület pecsétje:

    Kör alakú, benne középen a Magyar Köztársaság címere van, a köríven “Máriapócs Város Önkormányzat Képviselő-testülete” felirat található.

     

    (4) A képviselő-testület hivatalának elnevezése: MÁRIAPÓCS VÁROS ÖNKORMÁNYZAT POLGÁRMESTERI HIVATALA. Székhelye: Máriapócs, Kossuth tér 1.

     

    2.§ (1) A Polgármesteri Hivatal pecsétje:

    Kör alakú, benne középen a Magyar Köztársaság címere van, a köríven “Máriapócs Város polgármesteri Hivatal” felirat található.

     

     

    (2) Az Önkormányzat címere:

    Máriapócs város címere a bazilikát ábrázolja felül kétoldalt akáclevéllel, illetve lúdtollal, alul stilizált virággal, zöld és kék alapszínekkel.

     

    (3) Az Önkormányzat zászlaja:

    Máriapócs Város zászlaja téglalap alapú, 90x180 cm nagyságú, három részre osztva. Két szélén kék, míg középen fehér sávval.           A fehér sáv tartalmazza az Önkormányzat címerét.

     

    (4) Az önkormányzat hivatalos honlapjának címe:

    www. mariapocs.hu

     

    (5) A Képviselő-testület pecsétjét kell használni:

     

    a) a Képviselő-testület által adományozott okleveleken,

    b) az Önkormányzat nemzetközi kapcsolatait tükröző és rögzítő

    dokumentumokon,

    c) az önkormányzat nevében vállalt cégszerű aláírást megkövetelő szerződéskötések alkalmával.

     

    (6) A polgármester és a jegyző hivatalos kör alakú pecsétjén középen a Magyar Köztársaság címere van, a köríven a következő felirat olvasható:

    a) Máriapócs város Polgármestere,

    b) Máriapócs város Polgármesteri Hivatal.

     

    3.§ Az Önkormányzat a helyi kitüntetések és elismerő címek alapítására és adományozására önkormányzati rendeletet alkotott.

     

    2. A helyi önkormányzás általános szabályai,

    Az önkormányzati jogok

     

    4. § (1) Az Önkormányzat a helyi önkormányzati politikával, illetőleg annak eszközeivel, módszereivel és konkrét formáival (helyi adó- politikával, telek- és ingatlanértékeléssel, stb.) vállalkozásélénkítő, piacgazdaság-barát környezetet teremt.

    (2) Vagyoni értékű jogokkal rendelkezik (bérbeadás, részvények, stb.). Amennyiben az Önkormányzat működési területén lévő vállalkozásban vesz részt, ezt megelőzően szakértői véleményt kér, illetőleg közgazdasági (költség-haszon) elemzést végeztet. (Az említetteket az előterjesztéshez csatolni kell, nélkülük a napirend nem tárgyalható.)

    (3) A település hazai és nemzetközi kapcsolatai:

    a) Sz-Sz-B Megyei Közgyűlés,

    b) Magyar Önkormányzatok Országos Szövetsége.

     

    3. Az Önkormányzat feladata, hatásköre

     

    5. § (1) Önként vállalt feladatként gondoskodik:

    1) labor működtetéséről,

    2) fizikoterápiai ellátásról,

    3) sport feladatokról,

    4) a városüzemeltetési feladatokról,

    5) a város infrastrukturális ellátásához szükséges beruházásokról, felújításokról,

    6) a helyi közszolgálati média működtetéséről,

    7) áldozatvédelmi Iroda támogatásáról,

    8) civil szervezetek támogatásáról

    9) az   önkormányzat   tulajdonában,   használatában   lévő mezőgazdasági területek műveléséről, hasznosításáról, erdők telepítéséről, erdők ápolásáról, dohánytermesztésről

    10) helyi Kisebbségi Önkormányzatok pénzügyi támogatása, az önkormányzati lehetőségek figyelembe vételével.

    (2) Az önként vállalt (többlet) feladatok tárgyában az éves költségvetésben - a fedezet biztosításával egyidejűleg - kell állást foglalni a képviselő-testületnek.

    (3) Az Önkormányzat - feladatainak eredményes megoldása érdekében - együttműködik a Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Önkormányzattal.

     

    A Képviselő-testület szervezete és működése

     

    6. § (1)A Képviselő-testület tagjainak száma: 7 fő. A képviselő-testület tagjainak névsorát az SZMSZ 1. számú melléklete tartalmazza.

    (2) A testület szükség szerint, általában havonta, de évente legalább                         hat alkalommal ülésezik. A Képviselő-testület az ülését városháza tanácskozó termében tartja. A Képviselő-testületi ülést a polgármester - távollétében az alpolgármester, annak távollétében a mindenkori korelnök - hívja össze.

    (3) Az ülés meghívóját és az előterjesztéseket a képviselőknek, a tanácskozási joggal meghívottaknak elektronikus úton (e-mailben), olyan időpontban kell megküldeni, hogy azok azt az ülés előtt legalább 5 nappal megkapják. A meghívót ki kell függeszteni a Polgármesteri Hivatal és a város hirdetőtábláin, és meg kell jeleníteni a Képújság oldalain.

     

    7. § A polgármester az alakuló ülésen programot terjeszt a Képviselő-testület elé, amely - a testület megbízatásának időtartamára - a területfejlesztés a helyi közszolgáltatások szervezésének főbb céljait, és feladatait tartalmazza. A program végrehajtását az éves munkaterv tartalmazza.

     

     

     

     

     

     

    A képviselő-testület ülése, szabályai

     

    8. § (1) A Képviselő-testület ülése nyilvános.

     

    (2) A Képviselő-testület ülésére meg kell hívni:

     

    a) a képviselőket,

    b) a bizottságok nem képviselő tagjait,

    c)a jegyzőt,

    d) az aljegyzőt,

    e)az illetékes országgyűlési képviselőt,

    f) az önkormányzati intézmények vezetőit,

    g) az egyházak képviselőit,

    h) társadalmi egyesületek elnökeit,

    i) a helyi pártok képviselőit,

    j) a helyi Rendőrőrs őrsparancsnokát,

    k) akit a polgármester megjelöl.

     

    (3) a (2) a) pontjában meghatározottak szavazati és tanácskozási joggal, a (2) bekezdés b)-k) pontjában meghatározottak tanácskozási joggal vesznek részt a képviselő-testület ülésén.

     

    A képviselő-testület tanácskozási rendje

     

    9. § (1) Előterjesztésnek minősül a határozat- és rendelettervezet, beszámoló és a tájékoztató. A Képviselő-testületi ülésre az előterjesztés általában írásban, kivételesen szóban kerül benyújtásra. A határozati javaslatot akkor is írásban kell benyújtani, ha az előterjesztésre szóban kerül sor. Halaszthatatlan esetben a polgármester engedélyezheti az írásba foglalt előterjesztésnek és határozati javaslatnak az ülést megelőzően, illetve az ülésen történő kiosztását.

    (2) Az előterjesztés megtételére jogosultak:

    a) Képviselő-testület bizottságai,

    b) polgármester,

    c) Képviselő-testületi tag,

    d) jegyző.

     

    (3) Az   előterjesztésnek   tartalmaznia   kell a   tárgy   pontos meghatározását, a hozandó döntés indokainak felsorolást, az előkészítésben résztvevők megnevezését, véleményét, a tárgykört rendező szabályokat, az egyértelműen megfogalmazott határozati javaslatot, szükség szerint a felelős és a végrehajtási határidő megjelölését. Vagylagos előterjesztés esetén egymástól elkülöníthető megfogalmazásokat, döntési alternatívákat kell használni.

     

    (4) Az előterjesztés   lehetőleg   az   illetékes bizottság véleményezésével kerülhet a Képviselő-testület elé, kivéve a sürgősségi indítvány által tárgyalt ügyeket. A sürgősségi indítvány előterjesztésére a Képviselő-testületi bizottság elnökei, a polgármester, a képviselő, a jegyző jogosult.

     

    (5) Sürgősségi indítványnak minősül minden olyan indítvány, mely meghívóban nem szerepel, vagy az ülés előtt az illetékes bizottság indítvány hiányában nem tárgyalja. Sürgősségi indítványt minden esetben az ülés megkezdésekor a napirendi pontok elfogadása előtt kell megtenni.

     

    (6) A sürgősség elfogadása esetén az indítványt nyomban tárgyalni kell. Ellenkező esetben egyszerű napirendi javaslatként kezelni és napirendre tűzésének időpontjáról a testület dönt.

     

    10. § (1) A Képviselő-testület ülését a polgármester - távollétében az alpolgármester, annak távollétében a mindenkori korelnök - vezeti.

     

    (2) Az ülés megnyitásakor a levezető elnök megállapítja a megjelentek létszámát, az ülés határozatképességét. Határozatképtelenség esetén a polgármester 3 napon belül változatlan napirenddel ismételten összehívja a Képviselő-testület ülését.

     

    (3) Ezt követően a polgármester:

     

    a) javaslatot tesz a Képviselő-testület tagjai közül két személy jegyzőkönyv-hitelesítőre. A jelölést a Képviselő-testület egyszerű szavazattöbbséggel fogadja el;

    b) előterjeszti a sürgősségi indítványt;

    c) tájékoztatást ad fontosabb tárgyalások eredményeiről, valamint a lejárt határidejű képviselő-testületi határozatok végrehajtásáról; Javaslatot tesz a napirendekre. A napirendekről és azok tárgyalási sorrendjéről a testület egyszerű szótöbbséggel határoz;

    d) napirendi pontonként megnyitja, vezeti, lezárja és összefoglalja a vitát;

    e) napirendi pontonként szavazásra bocsátja a határozati javaslatot és kihirdeti a határozatokat;

    f) biztosítja a képviselők interpellációs és kérdezési jogát;

    g) berekeszti az ülést.

     

    (4) A Képviselő-testület ülésén elsőként a napirend előadóját illeti a szó, az előterjesztett írásos anyaghoz szóbeli kiegészítést tehet.

     

    11. § (1) A vitát megelőzően az előadóhoz a Képviselő-testület tagjai, a tanácskozási joggal meghívottak kérdést intézhetnek, amelyre a vita előtt kell választ adni.

     

    (2) Kérdés: az önkormányzati hatáskörbe tartozó szervezeti, működési, döntési-előkészítési jellegű felvetés vagy tudakozódás.

     

    (3) A kérdésre a Képviselő-testület ülésén köteles választ adni a megkérdezett. Válaszának elfogadásáról a Képviselő-testület akkor - vita nélkül - határoz, ha a kérdező nem fogadta el a választ.

     

    (4) A vitát a polgármester vezeti, a jelenlévők közül megállapítja, hogy ki kap szót, meghatározza a hozzászólások sorrendjét.

    A polgármester jogosult a hozzászóló figyelmét felhívni arra, hogy csak a tárgyra vonatkozóan adja elő mondandóját.

    Jogosult továbbá a parttalan viták elkerülése céljából figyelmeztetni a hozzászólót, hogy a tanácskozáshoz nem illően, másokat sértően fogalmazott, rendre utasíthatja azt a képviselőt, aki képviselőhöz méltatlan magatartást tanúsít, ismétlődő rendzavarás esetén a rendbontó képviselőtől a szót megvonja, rendre utasíthatja a nem képviselő megjelenteket, ismétlődő rendzavarás esetén kötelezheti az érintetteket a terem elhagyására.

     

    (5) A képviselői hozzászólások időtartama 3 perc, a hozzászólásra történő reagálási idő 2 perc.

     

    12. § (1) A napirend előadója a szavazás megkezdése előtt bármikor javasolhatja a téma napirendről történő levételét.

    A javaslatról a Képviselő-testület vita nélkül, egyszerű szótöbbséggel határoz.

     

    (2) A Képviselő-testület elhatározhatja, hogy a kiemelendően fontos ügyeket két fordulóban - előbb az elveket, majd a konkrét döntéstervezetet - tárgyalja meg.

     

    5. A jegyzőkönyv

     

    13. § (1) A testületi ülésről 3 példányban készül a jegyzőkönyv.

    a) az eredeti példányt a jegyző kezeli, melyet évente be kell köttetni,

    b) egy példányát a Városi Könyvtár részére meg kell küldeni (a zárt ülésről készült jegyzőkönyv kivételével).

     

    (2) A   Képviselő-testület   üléséről   készített jegyzőkönyv   első példányához csatolni kell a meghívót és a mellékleteit, a rendeletek tervezetét, a jelenléti ívet. A képviselő kérelmére az írásban is benyújtott hozzászólást mellékelni kell a jegyzőkönyvhöz.

     

    (3) A jegyzőkönyv tartalmazza:

    a) az ülés helyét, időpontját,

    b) a megjelent képviselők nevét (a távolmaradt képviselők névsorát),

    c) az ülésen tanácskozási joggal résztvevők nevét,

    d) az elfogadott napirendet,

    e) a napirendként az előadó és a felszólalók nevét, a kérdéseket, a hozzászólások lényegét,

    f) a határozathozatal módját,

    g) a szavazás eredményét és rendeletek szövegét,

    h) a polgármester esetleges intézkedéseit, az elhangzott kérdéseket, interpellációkat, valamint

    i) az ülés bezárásának időpontját.

     

    (4) A képviselő-testület üléséről videó felvétel készül, amely megőrzése 180 nap.

     

    6. Döntéshozatal formái

     

    14. § (1) SZMSZ alapján minősített többség szükséges:

    a) a Képviselő-testület munka- és   gazdasági   programjának elfogadásához,

    b) az önkormányzat vagyonával, tulajdonával való rendelkezéshez

    c) alapítvány létrehozásához,

    d) hitelfelvételhez,

    e) díszpolgári cím adományozásához,

    f) önkormányzati tulajdonú gazdasági társaság és közhasznú társaság létrehozásához.

     

    15. § (1) A Képviselő-testület a döntéseit (határozat, rendelet) nyílt szavazással hozza.

     

    (2) Titkos szavazást a polgármester, illetve bármely képviselő kezdeményezhet.

    A javaslatról a Képviselő-testület egyszerű szótöbbséggel dönt.            A polgármester nyomatékosan felhívja a figyelmet a tárgyalt ügy bizalmas kezelésére és az azzal kapcsolatos titoktartási kötelezettségre.

     

    (3) A titkos szavazás lebonyolítása a Szavazatszámláló Bizottság feladata.

     

    (4) A   zárt ülésen hozott határozatot is nyilvános   ülésen   kell ismertetni.

     

    16. § (1) Név szerinti szavazás elrendelése történik, ha azt

    a) a Képviselő-testület jelenlévő tagjainak 1/2-e indítványozza,

    b) a polgármester vagy a bizottsági elnökök többsége kéri.

     

    (2) Ügyrendi kérdésben névszerinti szavazást tartani nem lehet.

     

    (3) A névszerinti szavazás úgy történik, hogy a polgármester felolvassa a tagok nevét, s a jelenlévő tagok pedig, a nevük felolvasásakor “igen” vagy “nem”-mel, vagy “tartózkodás”-sal szavazhatnak.

     

    (4) Külön hitelesített névsort a jegyzőkönyvhöz kell csatolni.

     

    (5) A szavazatokat összeszámlálásáról a levezető elnök gondoskodik.

     

    17. § (1) A polgármester az előterjesztésben szereplő és a vitában elhangzott határozati javaslatokat egyenként bocsátja szavazásra. Először a módosító és kiegészítő indítványokról dönt a testület - az elhangzás sorrendjében - majd az eredeti határozati javaslatról.

     

    (2) A testület a szavazati arányok rögzítésével dönt:

    a) a feladat-meghatározást   nem   tartalmazó előterjesztések   elfogadásáról,

    b) tájékoztatás tudomásul vételéről,

    c) interpellációra adott válasz elfogadásáról.

     

    18. § (1) A határozatokat a jegyzőkönyv elkészítését követő 8 napon belül kell megküldeni a végrehajtásért felelőssé tett személyeknek és szerveknek.

     

    (2) A testületi határozatokról a Polgármesteri Hivatal betűrendes és határidős nyilvántartást vezet.

     

    19. § (1) A kezdeményezést a polgármesterhez kell benyújtani, aki azt az illetékes bizottsággal és a jegyzővel véleményezteti, majd a Képviselő-testület elé terjeszti.

    (2) A rendeletalkotás szükségességében a Képviselő-testület állást foglal.

     

    20. § (1) A Képviselő-testület megbízhatja bármely bizottságát a rendelet-tervezet előkészítésével. A rendelet-tervezetet a jegyző minden esetben véleményezi.

     

    (2) A rendeletet az ülésről készült jegyzőkönyv szó szerint tartalmazza.

     

    21. § (1) A rendelet kihirdetéséről és nyilvántartásáról 8 napon belül a jegyző gondoskodik.

     

    (2) A rendelet   kihirdetése a Polgármesteri Hivatal és a város hirdetőtábláin kifüggesztéssel történik.

     

    (3) A rendelet közzétételre kerül:

    a) a Polgármesteri Hivatal hirdető tábláján,

    b) a Város közterületi hirdetőtábláin,

    c) a város honlapján, helyi képújságban.

     

    (4) A jegyző a hatályos rendeletek jegyzékét naprakész állapotban vezeti.

    A jegyzék az SZMSZ 2. számú függelékét képezi.

     

    7. A települési képviselő, a tanácsnok

     

    22. § (1) A   települési   képviselő,   a bizottság elnöke, tagja a Máriapócs Város Önkormányzat Képviselő-testületének rendeletében foglaltak szerinti tiszteletdíjban részesül.

     

    (2) A tiszteletdíj - igazolatlan távollét esetén - mérsékelhető a következő szerint:

    a) első igazolatlan távollét esetén 25 %-kal,

    b) második igazolatlan távollét esetén 50 %-kal,

    c) harmadik igazolatlan távollét esetén 75 %-kal,

    csökken a következő hónap tiszteletdíja.

     

    (3) A képviselő írásban, vagy szóban köteles előre a polgármesternek vagy a bizottság elnökének bejelenteni, hogy a Képviselő-testület, vagy valamely bizottság ülésén részvételben, illetőleg egyéb megbízatása teljesítésében akadályoztatva van.

     

    (4) Igazolt távollétnek kell tekinteni annak a képviselőnek a távollétét, aki

    a) a távollétét előzetesen bejelentette, vagy

    b) utólag igazolja.

     

    8. A Képviselő-testület bizottságai

     

    23. § (1) A bizottságok jellegük szerint:

    a) állandó bizottság,

    b) ideiglenes (ad-hoc) bizottság.

     

    (2) A Képviselő-testület a következő bizottságokat hozza létre:

     

    Állandó bizottság:

    a) Pénzügyi és Városfejlesztési Bizottság                         7 fő

    b) Humán Szolgáltatatási Bizottság                                   5 fő

     

    (3) Az egyes bizottságok névsorát és az általuk ellátandó feladatok részletes jegyzékét az SZMSZ 2. számú melléklete tartalmazza.

     

     

     

    24.§ (1) A bizottság feladata elsősorban a Képviselő-testület munkájának elősegítése. A döntés-előkészítő feladata körében a bizottságok jogosultak:

    a) bármely ügyet a Képviselő-testület ülése elé terjeszteni,

    b) az előterjesztett indítványokat a képviselő-testületi ülés előtt megtárgyalni és ezt követően a Képviselő-testület elé terjeszteni,

    c) felkérhetik a polgármestert adott témakörök megvizsgálására és előkészítésére határidő megjelölésével,

    d) külső szakembereket a bizottság munkájába bevonni.

     

    (2) A bizottság belső működési szabályait - az SZMSZ keretei között - maga állapítja meg.

     

    25.§ (3) A bizottságok üléseiket a Képviselő-testület üléseihez igazodóan szükség szerint tartják.

    (4) A bizottság ülését az elnök hívja össze és vezeti.

     

    (5) A bizottsági ülést össze kell hívni:

    a) A Képviselő-testület döntése alapján,

    b) a polgármester indítványára,

    c) a bizottsági tagok 2/3-ának indítványára.

     

    (6) Bármely képviselő javaslatot tehet valamely – a bizottság feladatkörébe tartozó – ügy megtárgyalására. A bizottság elnöke az indítványt a bizottság legközelebbi ülése elé terjeszti, melyre köteles meghívni az indítványozó képviselőt.

     

    26. § (1) A bizottsági ülésről jegyzőkönyv készül, amely az elhangzott felszólalások rövid ismertetését, a hozott döntést, valamint – külön indítványra – a kisebbségi véleményeket tartalmazza.

     

    (2)        A jegyzőkönyvet az elnök, valamint a jegyzőkönyv vezetője írja alá.

     

    (3) A bizottsági jegyzőkönyveket a jegyző 15 napon belül köteles megküldeni a Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Kormányhivatal vezetőjének.

     

    8. A polgármester, az alpolgármester, a jegyző (aljegyző)

     

    27. § (1) A polgármester a megbízatását főállásban látja el.

     

    (2) A   polgármester   a   település   lakosságával   történő kapcsolattartás elősegítése érdekében fogadóórát tart hétfőn és csütörtökön délelőtt 9-11 óráig.

     

    (3) A főállású polgármester   szabadságolási ütemtervét negyedévente a képviselő-testület elé terjeszti. 

     

     

    (4) A polgármester   illetményének   növelésére, költségátalányának   megállapítására és jutalmazására, valamint azok utalványozására - a törvényi keretek között - a Pénzügyi és Városfejlesztési Bizottság elnöke tesz javaslatot.

     

    28.§ A Képviselő-testület - a saját tagjai közül a polgármester javaslatára,         1 fő társadalmi megbízatású alpolgármestert választ.

     

     

     

    9. A Polgármesteri Hivatal

     

    29. § (1) Biztosítja a kisebbségi önkormányzat számára:

    a) a testületi működéshez helyiséghasználat, illetőleg

    b) a kisebbségi önkormányzat működésével összefüggő adminisztrációs feladatok (a postai, kézbesítési, gépelési, sokszorosítási feladatok) ellátását és az ezzel járó költségek viselését,

    c) a jegyző a hivatal útján gondoskodik arról is, hogy a kisebbségi önkormányzat tevékenységét rögzítő dokumentumok elkészüljenek. 

     

    (2) A   Polgármesteri   Hivatal Ügyrendjét   az   SZMSZ 4.   számú függeléke tartalmazza.

     

    10. A társulás

     

    30.§ (1) Az   Önkormányzat   feladatainak   hatékonyabb, célszerűbb, gazdaságosabb és ésszerűbb megoldása érdekében a Nyírbátor és Vonzáskörzete Többcélú Kistérségi Társulás (4300. Nyírbátor, Édesanyák útja 4.) társulásban vesz részt.

     

    (2) A Képviselő-testület   elsősorban a   Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Közgyűléssel, más települések képviselő-testületeivel keres társulásos formákat a vezetékes szolgáltatásokkal, valamint a nyomvonalas fejlesztésekkel kapcsolatos tervek és elképzelések megvalósításánál.

     

    (3) A Képviselő-testület   a   rendelkezésre   álló     eszközökkel támogatja a választópolgárok olyan öntevékeny társulásait is, amelyek céljuk és rendeltetésük szerint a helyi önkormányzati feladatok, közügyek megoldására irányulnak.

     

    31. § A társulás célja és rendeltetése:

    a) tervek, fejlesztési koncepciók, programok egyeztetése,

    b) a lakossági szükségletek kielégítésére szolgáló beruházási és településfejlesztési tervek összehangolása,

    c) a lakosság közügyekbe való bevonása,

    d) a közös érdekképviselet, közös fellépés meghatározott közös érdekű feladatok ellátására.

     

    11. Helyi népszavazás, népi kezdeményezés, lakossági fórumok

     

    32.§ A Képviselő-testület önálló rendeletben szabályozza a helyi népszavazás és népi kezdeményezés rendjét.

     

    33. § (1) A Képviselő-testület lakossági fórumok szervezésével teremt lehetőséget az állampolgárok és közösségeik számára a helyi ügyekben való részvételre:

    a) a fontosabb döntések előkészítése során a vélemény-nyilvánításra,

    b) a közvetlen tájékoztatásra,

    c) közérdekű bejelentésre vagy javaslattételre.

     

    (2) Fontosabb lakossági fórumok:

    a) közmeghallgatás: A képviselő-testület minden évben legalább egy alkalommal, előre meghirdetett időpontban közmeghallgatást tart. A közmeghallgatáson a város polgárai és a helyben érdekelt szervezetek képviselői közérdekű kérdést és javaslatot tehetnek.

    A közmeghallgatás összehívására és lefolytatására a képviselő-testületi ülésre vonatkozó szabályok irányadók.

    b) állampolgári közösségek rendezvényei,

    c) érdekegyeztető tanácskozás.

     

    (3) A lakossággal való élő és szorosabb kapcsolattartást szolgálja az önkormányzattal összefüggő híreknek a Városi Tv-n keresztül történő tájékoztatása.

     

    12. Az önkormányzati gazdálkodás

     

    34. § (1) A költségvetési rendelet elfogadása két fordulóban történik:

    a) az első fordulóban kerül sor az igények felmérésére, a célkitűzések egyeztetésére, a szükségletek kielégítési sorrendjének meghatározására;

    b) a második fordulóban dönt a Képviselő-testület a konkrét költségvetési javaslatról.

     

    (2) A költségvetési beszámoló előkészítésére és előterjesztésére vonatkozóan a költségvetési rendeletre vonatkozóak szerint kell eljárni azzal, hogy egy fordulóban kerül sor a döntésre.

     

    (3) A   Képviselő-testület   a   Pénzügyi és     Városfejlesztési Bizottság javaslata alapján dönt az átmenetileg szabad pénzeszközök lekötéséről vagy befektetéséről. A végrehajtással a Testület kizárólag a polgármestert bízza meg.

     

    35.§ (1) A   Képviselő-testület az   önkormányzati   tulajdon és a vagyongazdálkodás szabályairól külön rendeletet alkot.

     

    (2) A település vagyoni helyzetének alakulásáról a Képviselő-testület a lakosságot a helyi sajtó útján - esetenként, de évente egyszer átfogóan - tájékoztatja.

     

    13. Záró rendelkezések

     

    36. § (1) E rendelet 2011. május 1. napján lép hatályba.

    (2)Hatályát veszti a Máriapócs Város Önkormányzat Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló             14/2006.(XI.24.); 6/2008.(IV.18.); 10/2010.(XI.08.); 15/2010.(XII.16.) rendelete.

     

     

     

    M á r i a p ó c s, 2011. április 13.

     

    Papp Bertalan s.k.                          K i s s   Béla s.k.

    polgármester                                   jegyző

     

     

    M i k l ó s s y András Kálmánné s.k.              P o l y á k Tibor s.k.

    jkv. hitelesítő                                            jkv. hitelesítő

     

     

     

     

    A másolat hiteles: Szabolcsi Ildikó leíró

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    Máriapócs Város Önkormányzat Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzat függelékei:

     

    1./ Máriapócs Város Önkormányzat képviselői

    2./ Máriapócs Város Önkormányzat Képviselő-testület bizottságai és feladata

     

     

    Máriapócs Város Önkormányzat Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzat függelékei:

     

    1./ Máriapócs Város Önkormányzat Polgármesteri Hivatal Ügyrendje

    2./ Máriapócs Város Önkormányzat Képviselő-testületének hatályos rendeletei

    3./Önállóan gazdálkodó költségvetési szervek

    4./ Máriapócs Város Önkormányzat Polgármesteri Hivatalának Szervezeti és   Működési Szabályzata

     

     

     

     

    Kihirdetési záradék :

    E rendeletet 2011. április 14. -én kihirdettem.

     

    Máriapócs, 2011. április 14.

     

     

    Kiss Béla

    jegyző

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    iratkozzon fel hírlevelünkre!
    iratkozzon fel hírlevelünkre!